//
you're reading...
Game Reviews

Review: Oblivion , the Elder Scrolls IV

Este un joc vechi , o lovitura de gratie a celor de la Bethesda , o capodopera pentru anul 2006.A fost declarat jocul anului 2007 si este inca foarte apreciat in randurile gamerilor.

Gameplay

Voi incepe cu gameplay-ul , cu toate ca nu prea incep asa review-urile , dar m-am gandit sa incep cu punctul forte al jocului.Oblivion este un Single Player Role-Playing Game , in stil medieval , poti alege dintre aproape 20 de clase unice , cum ar fi Knight , Agent , Marksman , Spellsword , si daca tot nu iti convine nici-una din clasele deja existente , ai optiunea de a-ti creea clasa dupa voia ta , alegand 7 atribute majore(Heavy Armor , Blades , Blunt Weapons , Acrobatics , Stealth etc.) care vor deveni baza personajului tau.Leveling-ul este dinnou o alta chestie interesanta aici , poti creste in nivel doar crescandu-ti atributele majore , nu facand quest-uri sau grinding.Trebuie sa iti cresti cu 1 punct mai mult de jumatate din atributele majore pentru a creste un nivel. Poti face scheme cu armele , daca esti mai mult de Aprentice la anumite arme , cum ar fi Blades , daca esti Journeyman in Blades te poti invarti cu sabia creind un mic whirlwind care da damage mai mare.Gameplay-ul e foarte complex , nu mi-ar ajunge un post de 2000 de cuvinte sa scriu despre el , insa destul , sa trecem la altceva.

Storyline

Te trezesti intr-o inchisoare , cu un dark elf in celula vis’a’vis de a ta care face misto de tine ca vei putrezi in inchisoare rotten scumbag ce esti.Apoi apare imparatul si iti spune ca te-a visat si ca joci un rol foarte important , el moare si iti da The Amulet of Kings , care este obiectul intrigii , tot muti amuleta de colo-colo , ba e furata , ba e la tine , ba i-o lasi cuiva , iar vin The Cult of Dawn (cei care se roaga la Mehrunes Daegon , un lord din Oblivion , un drac impielitat) si fura dinnou amuleta , si tot asa…Povestea principala nu e cine stie ce , insa mini-povestile secundare sunt geniale.Este imposibil sa nu gasesti un quest daca intri intr-un Inn si te bagi in seama cu barmanul , el iti va prezenta cam toate informatiile importante cu privire la oras si cam ce probleme au oamenii , si tu , erou cum esti , sari in ajutor.

Ai 1001 de lucruri de facut , poti deveni vampir , poti fii gladiator , poti face parte din mai multe guilde (Warriors Guild , Mages Guild , Thieves Guild , The Dark Brotherhood , The Blades) , poti fii hot si te poti ascunde de garzi sau le poti ucide , poti sa inchizi porti catre Oblivion (Oblivion este defapt Iadul , de unde vin daedra , un fel de demoni) poti sa iti cumperi o cocioaba , un cal , un magazin ca sa ai venit mai mare , e ca si cum ai avea o a doua viata medievala.

Crearea personajului

Imi place alegerea clasei , am spus la Gameplay asta , insa la crearea fizicului nu prea exceleaza.Fata personajului random arata ca dracu , efectiv ca dracu , si daca vrei sa iti faci femeie trebuie sa pierzi cel putin o ora sa o faci sa arate cat de cat bine.E bine ca are dejdemii de customizari pentru fata , varsta , par , ochi , o gramada.Cand intrii in customizarea fetei apoi a nasului dai de vreo 20 de chestii reglabile doar la nas , ceea ce e tare interesant , dar si enervant in acelasi timp.

Cam intr-o ora reusesti sa iti faci personajul sa arate asa cum vrei , dar apoi o sa vezi ca the skin doesnt match with his face…Bethesda nu s-a prea gandit la asta…Fa-ti un personaj si dezbraca-l de tot , sa vezi ce diferenta intre fata si restul corpului.Vei fi uimit.

Si acum , pam-pam , rating-ul!

• Gameplay – 9.25 – Suprem.
  • Storyline – 8.50 – Salvat de quest-urile secundare.